Join the team

Werken bij Translink is werken in een dynamische, veelzijdige omgeving met een hoog ontwikkeltempo. Samenwerken, zelfregie en wendbaarheid zijn onze kernwaarden en dat proef je op de werkvloer. We waarderen elkaars inzet en bieden ruimte voor groei. Spreekt dit je aan? Bekijk dan onze vacatures.

Vacatures

Data Manager

Opleiding: Een afgeronde hbo/wo-opleiding bij voorkeur in IT en/of Datamanagement.
Ervaring: 3-5 jaar als Manager op het vlak van BI, Datamanagement & Governance.
Kennis: Van het operationaliseren van een datastrategie en datamanagement processen.
Persoon: Je bent analytisch, uitstekend in je communicatie en een echte verbinder.
Salaris: € 6.000,- en € 7.000,- p/m.

TRANSLINK & DATA

Translink is dé partij waar alle informatie over het gebruik van het openbaar vervoer in Nederland samenkomt. Al 17 jaar geven we inzicht in het gebruik van de OV-chipkaart en sinds 2023 ook met de betaalpas. En daar komen nog meer betaalmogelijkheden bij onder het merk OVpay. Translink verwerkte afgelopen jaar 2,23 miljard reistransacties.

Voor de mobiliteits/ov-sector is Translink het dataloket als het gaat om reispatronen, verdeelvraagstukken en de hele keten van data tot inzicht. OV-bedrijven, overheden en kennisinstellingen maken hier gebruik van om het aanbod nog beter aan te laten sluiten op de behoefte van de reiziger. Dit is een unieke positie en daarom voelen wij ons er ook voor verantwoordelijk dat we ons blijven ontwikkelen en innoveren voor onze interne en externe afnemers.

Ook bij de besturing van de interne organisatie willen we data gedreven werken. Daarvoor zijn we een nieuw dataplatform aan het opzetten, waarmee we vervolgdiensten met voorspellende datamodellen kunnen maken. Kortom, we zijn volop in ontwikkeling.

WAT GA JE DOEN?

Als Data Manager | Platform OV betalen, ondersteun je de data producerende, beherende en consumerende collega’s binnen Translink. Samen zorgen we ervoor dat de hele organisatie data gedreven gaan werken. Een van de belangrijke projecten waar je aan gaat werken is de opzet en implementatie van datamanagementprocessen. Je gaat sturen op de juiste uitvoering in alle businessunits van Translink, zodat de kwaliteit van data geborgd wordt. Je werkt daarbij samen met de Poortwachters, start met het inrichten van de data-steward rol en je hebt regie over de vakgroep datamanagement. Jij weet dus als geen ander wat er nodig is om deze processen duurzaam en succesvol in te richten.

Onder jouw verantwoordelijkheid vallen ook:

  • De managed services van het dataplatform.
  • De levering volgens afspraak van businesswaardes (dienstverlening).
  • De (operationele en technische) doorontwikkeling van het dataplatform en haar gebruikers.

Settlement Medewerker

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding.
Ervaring: 1 tot 2 jaar werkervaring.
Kennis: Van financiële processen en dataverwerking.
Persoon: Gestructureerd, secuur en leergierig.
Salaris: € 3.000,- tot € 4.000,- p/m.

WAT GA JE DOEN?

Als Settlement Medewerker ben jij de schakel tussen onze leveranciers en de OV-bedrijven. Je zorgt ervoor dat de verwerking van de reistransacties stabiel verloopt. Je verwerkt en analyseert dagelijkse de transacties die ontstaan door reizigers in het OV. Dit zijn er jaarlijks 2,5 miljard! Als er bijzonderheden zijn, ben jij de eerste die dat gaat uitzoeken. Je vindt het leuk om het probleem te achterhalen én op te lossen. Je maakt daarbij gebruik van je interne netwerk en beweegt je makkelijk tussen verschillende afdelingen van Translink. Daarnaast herken je verschillende patronen in transactie-data en speel je een belangrijke rol in fraudedetectie. Het team kan op je bouwen waar het gaat om betrouwbaarheid en juistheid.

Je bent betrokken bij meerdere innovatieve projecten rondom betalen in het OV. Translink is volop bezig met het ontwikkelen van nieuwe betaalmogelijkheden in het openbaar vervoer. Met ons transactie- en informatieplatform bieden we verschillende manieren van reizen en betalen. In de bus, de trein, de tram en de metro kun je overal in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard of mobiel en straks ook met de nieuwe OV-pas.

Security Specialist

Opleiding: Een afgeronde hbo/wo-opleiding in ICT of informatiebeveiliging. 
Ervaring: Minimaal 5 jaar relevante ervaring in systeem- en/of netwerk engineering.
Kennis: Van diverse informatiebeveiligingstechnologieën. 
Persoon: Je bent accuraat, analytisch en neemt eigen initiatief.
Salaris: € 4.500,- tot € 5.500,- p/m.

WAT GA JE DOEN?

Als Security Specialist ga je je bezighouden met het optimaal beveiligen van het IT-landschap van Translink. Zo ben jij de schakel tussen het Security Operation Center (SOC) en Translink. Je zorgt, samen met onze leverancier, voor een optimale werking van de SIEM tool. Je adviseert de organisatie over te nemen securitymaatregelen en je bent sparringpartner voor de architecten. Hiervoor gebruik je je kennis van IT, informatiebeveiligingstechnologieën en security best practices. Jij bent verder het eerste aanspreekpunt voor escalaties en zorgt voor de opvolging en bewaking van security meldingen en technische incidenten.

Binnen Translink is een groot aantal gevoelige gegevens aanwezig, onder meer financiële gegevens en persoonsgegevens. Deze gegevens willen we goed beschermen en monitoren. Jij kunt als geen ander inschatten welke incidenten urgent zijn. Met deze informatie en kennis weet jij de juiste specialisten in te schakelen. Je beweegt je daarbij makkelijk tussen verschillende afdelingen van Translink en externe leveranciers.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Loganalyse SOC-SIEM; logbronselectie, tweaking en parsing.
  • Adviseren op het gebied van use case ontwerp; het definiëren en uitvoeren van use cases voor IOC-identificatie en alerting vanuit de SIEM tool.
  • Adviseren op het gebied van defensive security; security controls, best practices, hardening.
  • Adviseren van systeem- en applicatie-eigenaren bij het oplossen van kwetsbaarheden.
  • Opvolgen van security incidenten.

IT Consultant

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in IT. 
Ervaring: 2 tot 5 jaar relevante werkervaring. 
Kennis: Van technisch applicatiebeheer. 
Persoon: Pro-actief, flexibel en stressbestendig.
Salaris: € 4.000,- tot € 5.000,- p/m.

WAT GA JE DOEN?

Als IT Consultant bij Translink adviseer je onze interne business op het gebied van informatietechnologie. En je biedt ondersteuning bij de implementatie van IT-oplossingen binnen onze Infrastructuur afdeling. Onze systemen draaien zowel on-premise als in de cloud (Oracle Cloud en Azure). Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen, projectteams en leveranciers om onze IT-infrastructuur in te richten en te optimaliseren!

Betalen in het OV is aan het veranderen en wordt steeds slimmer, steeds makkelijker. In de trein, bus, tram en metro kun je al óveral in Nederland in- uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. Dit doen we onder de naam: OVpay. De basis hiervan is inmiddels live, maar er worden nog veel nieuwe functionaliteiten ontwikkeld.

Je gaat aan de slag in een gedreven team, waarin we elkaar helpen als dat nodig is om onze dienstverlening continu te verbeteren. Stand-by-diensten heb je ongeveer 1 keer per 5 weken. Je bent verantwoordelijk voor:

  • Incident, problem en change management.
  • Deelname aan IT-projecten.
  • Zorgen voor kwalitatief beheer.

Functioneel Beheerder

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in bedrijfseconomie of IT.
Ervaring: Financiële processen, functioneel beheer en/of informatieanalyse.
Kennis: Data-analyse, transactieverwerking en BISL.
Persoon: Je analyseert, signaleert en neemt eigen initiatief.
Salaris: € 3.500,- tot € 4.500,- p/m.

WAT GA JE DOEN?

Als Functioneel Beheerder Transactieverwerking bij Translink ben je dagelijks betrokken bij het verwerken en analyseren van alle reistransacties in het Openbaar Vervoer (OV). Dit zijn ruim 2 miljard OV-transacties per jaar. Bij bijzonderheden ben jij de eerste die op zoek gaat naar de oorzaak. Jij bent het aanspreekpunt voor de vervoerders als het gaat om de transacties van hun klanten. Je bedenkt, implementeert en borgt oplossingen, je analyseert de systemen en de keten van dienstverlening en voert verbeteringen door waar dit mogelijk is. Daarnaast herken je verschillende patronen in transactiedata en speel je een belangrijke rol in fraudedetectie.

Betalen in het OV is aan het veranderen en wordt steeds slimmer, steeds makkelijker. In de trein, bus, tram en metro kun je al óveral in Nederland in- uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. Dit doen we onder de naam: OVpay. De basis hiervan is inmiddels live, maar er worden nog veel nieuwe functionaliteiten ontwikkeld. Hierbij ben jij als Analist verantwoordelijk voor het behouden van een optimale reisbeleving voor de reiziger zonder afbreuk te doen aan bestaande processen van transactieverwerking.

Je bent in deze functie verantwoordelijk voor de uitvoering van en het beheer op de transactieverwerking en de verdeling van de opbrengsten van zowel de OV-chipkaart als de nieuwe betaalvormen in het OV. De combinatie van een financiële of bedrijfseconomische achtergrond én een sterke affiniteit met IT vinden wij daarom cruciaal.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Beheer van het dagelijkse clearing en settlement (afhandelen transactie) proces.
  • Verzorgen van de dagelijkse interne en externe afstemming met de OV-vervoerders.
  • Binnen verschillende projecten en wijzigingstrajecten denk je vanuit jouw expertise mee om nieuwe ontwikkelingen zo goed mogelijk naar productie te brengen.

Je bent werkzaam binnen de afdeling Processing en je hebt 11 directe collega's. Samen vormen jullie een multidisciplinair team dat binnen het transactiedomein een mix van financiële afwikkeling, functioneel beheer en ondersteuning van ontwikkeling doet. Je werkt nauw samen met alle collega's in dit team en ondersteunt waar nodig.

Financieel Administratief Medewerker

Opleiding: Een afgeronde financiële mbo-/hbo opleiding.
Ervaring: Minimaal 5 jaar ervaring in een financieel administratieve functie.
Kennis: Van boekhouding en het voeren van een financiële administratie.
Persoon: Je bent analytisch, nauwkeurig en een sparringpartner voor collega’s.
Salaris: € 3.000,- en € 4.000,- p/m.

WAT GA JE DOEN?

Als Financieel Administratief Medewerker ga je aan de slag met de financiële administratie van Translink, hét bedrijf achter de OV-chipkaart en OVpay. Je bent samen met je collega's van de afdeling Finance & Control verantwoordelijk voor de interne en externe financiële rapportages van circa 2 miljard OV-transacties per jaar. Jij zorgt ervoor dat iedere vervoerder het geld krijgt waar hij recht op heeft.

Betalen in het OV is aan het veranderen en wordt steeds slimmer, steeds makkelijker. In de trein, bus, tram en metro kun je al óveral in Nederland in- uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. En er komt een nieuwe OV-chipkaart aan: de OV-pas. Dit doen we onder de naam: OVpay.

Deze verandering vraagt een nieuwe inrichting van onze financiële administratie. Voor de afdeling Finance & Control heeft dit invloed op nieuwe businesscases, administratie, rapportages en interne beheersing. Juiste en tijdige administratie is hierin essentieel. En jij kunt daaraan bijdragen! Met een goed fundament kunnen we zorgen voor sturing en verantwoording.

Dagelijks ga jij aan de slag met:

  • De basisadministratie: jij zorgt voor aantoonbaar betrouwbare financiële administratie.
  • Het afsluitings- en forecastproces: jij bent één van de ankers in de maandafsluiting en de forecast.
  • Balansmanagement: jij ​​zorgt voor een sluitende balans, weet precies hoe de balansposten zijn gespecificeerd en of er sprake is van financiële risico's.
  • Procesverbeteringen: je weet hoe een administratie ingericht moet zijn en je weet dit dagelijks te verbeteren.

WIE ZOEKEN WIJ?

Je bent een analytische Financieel Administratief Medewerker die accuraat en planmatig te werk gaat. Uitdagingen grijp jij met beide handen aan. Je zoekt proactief de samenwerking op met je collega's. Het team bestaat uit 2 Business en 2 Financial Controllers en 2 administratieve collega’s. Ieder teamlid heeft zijn eigen aandachtsgebied en expertise. Juist deze gezamenlijke krachtenbundeling zorgt voor een sterk en deskundig team waar we jou graag aan toevoegen.

Lekker werken

Translink biedt je een fijne werkplek, of je nou op kantoor of thuis werkt. Onze werksfeer is informeel, open en behulpzaam. Onze arbeidsvoorwaarden zijn aantrekkelijk. Vrij bewegen is ons motto. Dat slaat niet alleen op de vrijheid om hybride te werken, maar ook bewegingsruimte om balans aan te brengen tussen je werk- en privéleven en om te ontwikkelen en te groeien.

Lekker werken

Onze medewerkers

221

Aantal medewerkers (inclusief inhuur)

60/40%

Man / Vrouw

43

Gemiddelde leeftijd

Collega's in beeld

Wietse
Wietse

"We zijn permanent bezig met nieuwe en de nieuwste ontwikkelingen, dus er is never a dull moment. Bij Translink is een heleboel mogelijk."

— Wietse, Architect
Danique
Danique

"Het is fijn om in een omgeving te werken waar experimenteren wordt aangemoedigd en elk idee kan leiden tot iets groots."

— Danique, Agile coach
Carlijn
Carlijn

"De doorgroeimogelijkheden zijn hier echt heel goed. Ik begon bij Customer Care en ben inmiddels Functioneel Beheerder!"

— Carlijn, Functioneel beheerder
Ruben
Ruben

"Translink is een mooie club bevlogen professionals waar omzien naar elkaar hoog in het vaandel staat!"

— Ruben, Communicatieadviseur

Recruiter

Recruiter

Ik ben Gertjan, recruiter bij Translink. Wil je meer weten over werken bij Translink? Bel me!

Privacy

Security Icon

Als je bij ons solliciteert, gaan we natuurlijk zorgvuldig om met je persoonsgegevens.