De kaartlezers waar jij je pas of mobiel tegenaan houdt, zijn verbonden met de centrale systemen van Translink die vastleggen waar- en wanneer jij in- of uitcheckt. Zo kunnen we bepalen welk OV-bedrijf uitbetaald moet worden. Heb je een abonnement of kortingsproduct? Dan registreert het systeem dit ook. Zo kunnen we de juiste ritprijs berekenen.

Reis je op saldo? Dan wordt deze prijs van je saldo afgeschreven bij het uitchecken. Reis je op rekening? Dan wordt je ritprijs in onze systemen vastgelegd om later in rekening te worden gebracht via het OV-bedrijf waar jij een abonnement hebt.

Uitcheck gemist? Dat is vervelend. Binnen zes uur kun je alsnog uitchecken, maar daarna wordt er een boetebedrag in rekening gebracht.  Gelukkig kun je dit via uitcheckgemist.nl, ovpay.nl/reisoverzicht of via de OVpay app corrigeren en je geld terugvragen, maar ook deze systemen staan allemaal in verbinding met de centrale transactieverwerking van Translink.

Alles bij elkaar zorgt Translink er samen met de OV-bedrijven en onze technische partners voor dat het systeem achter deze dienst werkt. Dat jij erop kunt vertrouwen dat je niet te veel betaalt voor je reis en dat de OV-bedrijven erop kunnen vertrouwen dat zij ontvangen wat ze verdienen.