Dit is hoe werken bij Translink eruit ziet

VACATURES

Security Specialist

Opleiding: Een afgeronde hbo/wo-opleiding in ICT of informatiebeveiliging. 
Ervaring: Minimaal 5 jaar relevante ervaring in systeem- en/of netwerk engineering.
Kennis: Van diverse informatiebeveiligingstechnologieën. 
Persoon: Je bent accuraat, analytisch en neemt eigen initiatief.
Salaris: € 4.500,- tot € 5.500,- p/m.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Security Specialist ga je je bezighouden met het optimaal beveiligen van het IT-landschap van Translink. Zo ben jij de schakel tussen het Security Operation Center (SOC) en Translink. Je zorgt, samen met onze leverancier, voor een optimale werking van de SIEM tool. Je adviseert de organisatie over te nemen securitymaatregelen en je bent sparringpartner voor de architecten. Hiervoor gebruik je je kennis van IT, informatiebeveiligingstechnologieën en security best practices. Jij bent verder het eerste aanspreekpunt voor escalaties en zorgt voor de opvolging en bewaking van security meldingen en technische incidenten.

Binnen Translink is een groot aantal gevoelige gegevens aanwezig, onder meer financiële gegevens en persoonsgegevens. Deze gegevens willen we goed beschermen en monitoren. Jij kunt als geen ander inschatten welke incidenten urgent zijn. Met deze informatie en kennis weet jij de juiste specialisten in te schakelen. Je beweegt je daarbij makkelijk tussen verschillende afdelingen van Translink en externe leveranciers.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Loganalyse SOC-SIEM; logbronselectie, tweaking en parsing.
  • Adviseren op het gebied van use case ontwerp; het definiëren en uitvoeren van use cases voor IOC-identificatie en alerting vanuit de SIEM tool.
  • Adviseren op het gebied van defensive security; security controls, best practices, hardening.
  • Adviseren van systeem- en applicatie-eigenaren bij het oplossen van kwetsbaarheden.
  • Opvolgen van security incidenten.
Functioneel Beheerder

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in bedrijfseconomie of IT.
Ervaring: Financiële processen, functioneel beheer en/of informatieanalyse.
Kennis: Data-analyse, transactieverwerking en BISL.
Persoon: Je analyseert, signaleert en neemt eigen initiatief.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Functioneel Beheerder Transactieverwerking bij Translink ben je dagelijks betrokken bij het verwerken en analyseren van alle reistransacties in het Openbaar Vervoer (OV). Dit zijn ruim 2 miljard OV-transacties per jaar. Bij bijzonderheden ben jij de eerste die op zoek gaat naar de oorzaak. Jij bent het aanspreekpunt voor de vervoerders als het gaat om de transacties van hun klanten. Je bedenkt, implementeert en borgt oplossingen, je analyseert de systemen en de keten van dienstverlening en voert verbeteringen door waar dit mogelijk is. Daarnaast herken je verschillende patronen in transactiedata en speel je een belangrijke rol in fraudedetectie.

Betalen in het OV is aan het veranderen en wordt steeds slimmer, steeds makkelijker. In de trein, bus, tram en metro kun je al óveral in Nederland in- uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. Dit doen we onder de naam: OVpay. De basis hiervan is inmiddels live, maar er worden nog veel nieuwe functionaliteiten ontwikkeld. Hierbij ben jij als Analist verantwoordelijk voor het behouden van een optimale reisbeleving voor de reiziger zonder afbreuk te doen aan bestaande processen van transactieverwerking.

Je bent in deze functie verantwoordelijk voor de uitvoering van en het beheer op de transactieverwerking en de verdeling van de opbrengsten van zowel de OV-chipkaart als de nieuwe betaalvormen in het OV. De combinatie van een financiële of bedrijfseconomische achtergrond én een sterke affiniteit met IT vinden wij daarom cruciaal.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Beheer van het dagelijkse clearing en settlement (afhandelen transactie) proces.
  • Verzorgen van de dagelijkse interne en externe afstemming met de OV-vervoerders.
  • Binnen verschillende projecten en wijzigingstrajecten denk je vanuit jouw expertise mee om nieuwe ontwikkelingen zo goed mogelijk naar productie te brengen.

Je bent werkzaam binnen de afdeling Processing en je hebt 11 directe collega's. Samen vormen jullie een multidisciplinair team dat binnen het transactiedomein een mix van financiële afwikkeling, functioneel beheer en ondersteuning van ontwikkeling doet. Je werkt nauw samen met alle collega's in dit team en ondersteunt waar nodig.

Financial Controller

Opleiding Een afgeronde financiële hbo-/wo opleiding, bij voorkeur in accountancy.
Kennis Van accounting wet- en regelgeving, inrichten en verbeteren van financiële processen en administratie.
Ervaring Minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bijvoorbeeld als gevorderd assistent, Financial Controller of Accountant.
Persoon Sterk analytisch, kritisch met een pragmatische (no-nonsens) aanpak.
Salaris: € 5.000,- en € 6.000,- p/m.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Financial Controller doorgrond je onze financiële processen en zorg je voor de kwaliteit van onze financiële administratie. Je maakt financiële rapportages, stelt prognoses op, signaleert afwijkingen en verklaart deze. En je vindt het leuk om de link te leggen naar strategische en financiële consequenties. Dat doe je met een team van 7 collega’s. Daarnaast zorg je voor de statutaire jaarrekeningen, consolidaties en bewaak je de processen rondom de jaarrekeningcontroles en andere (ISAE) audits. Je snapt het verhaal achter de cijfers en kunt dit uitleggen in de financiële rapportages. Je werkt zelfstandig aan financiële vraagstukken (zoals een zichtbaar sluitende rondrekening van de reizigerstegoeden) door je hierin vast te bijten en pas los te laten als het opgelost is.

Daarnaast zoek je de samenwerking op met je directe collega’s, om samen de maand- en kwartaalafsluitingen (inclusief het balansdossier) op een effectieve manier en tegen hoge kwaliteit te realiseren. Ook ben je de schakel tussen Finance & Control van Translink en (de financiële collega’s van) onze externe stakeholders op het gebied van financiële planning, afrekeningen en prognoses.

Je bent werkzaam binnen het team Finance & Control van Translink. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor de verwerking van alle financiële gegevens bij Translink, de aandeelhoudende Coöperatie en twee onafhankelijke Stichtingen. Je bent hierbij verantwoordelijk voor de aantoonbaar betrouwbare financiële verslaglegging en geeft sturing aan het management en de directie van Translink door het – in samenwerking met je collega’s van Business Control – opleveren van goed onderbouwde, doordachte financiële analyses.

Waarom Translink:

Translink is een toonaangevende organisatie binnen de OV-sector. Wist je dat er meer dan 2 miljard OV-transacties per jaar plaatsvinden? Wij zorgen ervoor dat die op de juiste manier verwerkt worden en het geld op de juiste plek komt. Wij bieden innovatieve betaaloplossingen aan reizigers. Het betalen in het OV is aan het veranderen, het wordt steeds slimmer en steeds makkelijker. In de trein, bus, tram en metro kun je al óveral in Nederland in- uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. Dit doen we onder de naam: OVpay.

Translink is een uniek bedrijf met volop kansen om je te ontwikkelen. Zo ook binnen onze afdeling Finance & Control. We kijken er al naar uit om jou te leren kennen. We zoeken een ervaren en nieuwsgierige Financial Controller die de inrichting, organisatie en de processen. Translink is een platte organisatie waar je in staat wordt gesteld om het verschil te maken.

Business Analist OV-pas

Opleiding: Een afgeronde hbo-/wo opleiding, bij voorkeur bedrijfskunde of IT.
Ervaring: Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als Business Analist.
Kennis: Van het definiëren van requirements, het analyseren en modelleren van bedrijfsprocessen.
Persoon: Je bent klantgericht, analytisch en neemt initiatief.
Salaris: € 4.000,- en € 5.000,- p/m.

WAT GA JE DOEN?

Als Business Analist word jij jij de drijvende kracht achter de optimalisatie van ons OV-betaalsysteem. Je komt te werken in het OV-pas team. De OV-pas is de opvolger van de OV-chipkaart. Jij speelt binnen dit team een cruciale rol in het verzamelen van requirements voorwaarden voor de soft- en hardware voor de acceptatie van de OV-pas bij alle poorten en palen. Je haalt bij de verschillende OV-bedrijven inzichten op om de efficiëntie, gebruikservaring en prestaties te verbeteren. In samenwerking met de productmanager en technische teams vertaal je deze inzichten naar benodigde eigenschappen van soft- en hardware voor een goede gebruikservaring. Je identificeert en prioriteert nieuwe functies en verbeteringen. Daarbij communiceer je proactief met diverse belanghebbenden en teamleden, zodat iedereen weet waar hij aan toe is.

In deze rol als Business Analist analyseer, identificeer en specificeer je de wensen vanuit de business. Je gaat in gesprek met verschillende stakeholders om de behoeftes scherp te krijgen. Je vindt het leuk om het naadje van de kous te weten om tot een goede inventarisatie te komen en te komen met de best passende oplossing.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Het analyseren van bedrijfsbehoeften en het vertalen ervan naar requirements.
  • Inventariseren van de (technische) requirements en het vertalen naar heldere features en user stories.
  • Het scherp omschrijven van het probleem en in afstemming met de klant en interne organisatie bepalen van de gewenste oplossing.
  • Het bepalen van de productvisie en het vaststellen van prioriteiten voor de ontwikkeling van producten.
Financieel Administratief Medewerker

Opleiding: Een afgeronde financiële mbo-/hbo opleiding.
Ervaring: Minimaal 5 jaar ervaring in een financieel administratieve functie.
Kennis: Van boekhouding en het voeren van een financiële administratie.
Persoon: Je bent analytisch, nauwkeurig en een sparringpartner voor collega’s.
Salaris: € 3.000,- en € 4.000,- p/m.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Financieel Administratief Medewerker ga je aan de slag met de financiële administratie van Translink, hét bedrijf achter de OV-chipkaart en OVpay. Je bent samen met je collega's van de afdeling Finance & Control verantwoordelijk voor de interne en externe financiële rapportages van circa 2 miljard OV-transacties per jaar. Jij zorgt ervoor dat iedere vervoerder het geld krijgt waar hij recht op heeft.

Betalen in het OV is aan het veranderen en wordt steeds slimmer, steeds makkelijker. In de trein, bus, tram en metro kun je al óveral in Nederland in- uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. En er komt een nieuwe OV-chipkaart aan: de OV-pas. Dit doen we onder de naam: OVpay.

Deze verandering vraagt een nieuwe inrichting van onze financiële administratie. Voor de afdeling Finance & Control heeft dit invloed op nieuwe businesscases, administratie, rapportages en interne beheersing. Juiste en tijdige administratie is hierin essentieel. En jij kunt daaraan bijdragen! Met een goed fundament kunnen we zorgen voor sturing en verantwoording.

Dagelijks ga jij aan de slag met:

  • De basisadministratie: jij zorgt voor aantoonbaar betrouwbare financiële administratie.
  • Het afsluitings- en forecastproces: jij bent één van de ankers in de maandafsluiting en de forecast.
  • Balansmanagement: jij ​​zorgt voor een sluitende balans, weet precies hoe de balansposten zijn gespecificeerd en of er sprake is van financiële risico's.
  • Procesverbeteringen: je weet hoe een administratie ingericht moet zijn en je weet dit dagelijks te verbeteren.

WIE ZOEKEN WIJ?

Je bent een analytische Financieel Administratief Medewerker die accuraat en planmatig te werk gaat. Uitdagingen grijp jij met beide handen aan. Je zoekt proactief de samenwerking op met je collega's. Het team bestaat uit 2 Business en 2 Financial Controllers en 2 administratieve collega’s. Ieder teamlid heeft zijn eigen aandachtsgebied en expertise. Juist deze gezamenlijke krachtenbundeling zorgt voor een sterk en deskundig team waar we jou graag aan toevoegen.

Vrij bewegen

Bij Translink geloven we dat mensen vrij willen bewegen. Dat geldt voor reizigers en vervoerders en net zo goed voor onze eigen mensen. Waar werk ik vandaag? Wat eet ik tijdens de lunch? En in welke koffie heb ik zin? Maar belangrijker nog: Hoe draag ik het beste bij aan de doelstellingen van Translink? Hoe voer ik mijn werkzaamheden uit? Hoe wil ik me ontwikkelen?

Bij Translink krijg je het vertrouwen het op díe manier te doen die jou de juiste lijkt. Krijg je de kans je eigen werk te creëren. En worden ook je talenten buiten je functie op waarde geschat. Eigen regie is waar het om draait.

Lekker werken

Bij Translink werk je in mooie open ruimtes, fijne werkplekken met zit- en stabureaus, concentratieplekken en lekkere ruimtes om juist met je collega’s te overleggen of even uit de werksetting te stappen.

In onze Brasserie kun je dagelijks terecht voor een lekkere en gezonde lunch. Er staat bovendien altijd een mand met fruit en een watertap voor je klaar. En zin in een extra lekkere koffie? Je collega achter de koffiebar maakt hem met liefde voor je klaar.

Ben je er klaar voor?

We werken vol enthousiasme met 150 gedreven mensen aan de beste betaalervaring voor reizigers in het openbaar vervoer. Voor zakelijke klanten dé reden om zich aan ons te blijven verbinden.

Ben jij klaar om te werken binnen een omgeving waar we werken met een hoog ontwikkeltempo, korte doorlooptijden en snel aangepaste dienstverlening? Kijk dan gauw of er een passende vacature voor je is.

Werken bij Translink is…

service
Keuze keuze

Naast een maandsalaris ontvang je bij ons ook een keuzebudget. Je bepaalt zelf waar je het aan besteedt. Zo investeer je in wat jij voor jezelf belangrijk vindt. Leren, verlof, wat extra geld nu of later. 

Wij geloven dat iedereen vrij wil kunnen bewegen. Zelf kiezen, zonder zorgen en met plezier. Om te ontmoeten, te leren, te werken en te ontdekken. Om te beleven.

Collega-praat