Vrij bewegen

Bij Translink geloven we dat mensen vrij willen bewegen. Dat geldt voor reizigers en vervoerders en net zo goed voor onze eigen mensen. Waar werk ik vandaag? Wat eet ik tijdens de lunch? En in welke koffie heb ik zin? Maar belangrijker nog: Hoe draag ik het beste bij aan de doelstellingen van Translink? Hoe voer ik mijn werkzaamheden uit? Hoe wil ik me ontwikkelen?

Bij Translink krijg je het vertrouwen het op díe manier te doen die jou de juiste lijkt. Krijg je de kans je eigen werk te creëren. En worden ook je talenten buiten je functie op waarde geschat. Eigen regie is waar het om draait.

Lekker werken

Bij Translink werk je in mooie open ruimtes, fijne werkplekken met zit- en stabureaus, concentratieplekken en lekkere ruimtes om juist met je collega’s te overleggen of even uit de werksetting te stappen.

In onze Brasserie kun je dagelijks terecht voor een lekkere en gezonde lunch. Er staat bovendien altijd een mand met fruit en een watertap voor je klaar. En zin in een extra lekkere koffie? Je collega achter de koffiebar maakt hem met liefde voor je klaar.

Ben je er klaar voor?

We werken vol enthousiasme met 150 gedreven mensen aan de beste betaalervaring voor reizigers in het openbaar vervoer. Voor zakelijke klanten dé reden om zich aan ons te blijven verbinden.

Ben jij klaar om te werken binnen een omgeving waar we werken met een hoog ontwikkeltempo, korte doorlooptijden en snel aangepaste dienstverlening? Kijk dan gauw of er een passende vacature voor je is.

VACATURES

HR Adviseur

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding HRM
Ervaring: Minimaal 3 jaar in een operationele HR-functie
Kennis: Arbeidsvoorwaarden + wet- & regelgeving
Persoon: Je bent proactief, een vraagbaak voor collega’s en kwaliteitsgericht

WAT JE GAAT DOEN?

Om de HR-dienstverlening te versterken zoeken we een HR Adviseur die zich gaat richten op de operationele aspecten van onze HR-dienstverlening. Hierbij ondersteun en adviseer je de organisatie o.a. op het gebied van verzekeringen, pensioen, salarishuis, arbeidscontracten, fiscale en juridische zaken. Je zet je in om onze kernwaarden: zelfregie, samenwerken en wendbaarheid binnen de organisatie te stimuleren.

Betalen in het OV ondergaat de komende jaren een grote verandering. In de bus, de trein, de tram en de metro: kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard of met je mobiel. We gaan 60.000 poortjes, paaltjes en kaartlezers voorzien van de nieuwste techniek. In dit proces heeft HR een belangrijke rol.

Je maakt onderdeel uit van de unit Business support dat bestaat uit de teams Communicatie, Facility & Ontvangst en HR. Je werkt primair samen met je vier HR-collega’s. Het team bestaat uit een HR-support medewerker, twee Sr. HR Adviseurs en een Teamlead. Er is veel ruimte om ook buiten de grenzen van je eigen vakgebied te acteren. Business support kenmerkt zicht als dienstverlenend, creatief, nauwkeurig. We geloven in de agile mindset en wendbaar en flexibel organiseren.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Begeleiding bij in- en uitdiensttreding o.a. het begeleiden van de introductiebijeenkomsten.
  • Het (proactief) adviseren van medewerkers en leidinggevenden en optimaliseren van de informatievoorziening.
  • Het zorgdragen voor efficiënte en correcte vastlegging van HR-administratie en opstellen van arbeidsovereenkomsten.
  • Het bijdragen aan de duurzame inzetbaarheid, begeleiding en ontwikkeling van medewerkers.
  • Bijhouden van HR wet- en regelgeving en op basis daarvan verbetervoorstellen doen voor HR-beleid Translink.
Internal Auditor

Opleiding: Een afgeronde wo-opleiding, aangevuld met RA, RE of RO
Ervaring: Minimaal 8 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
Kennis: Auditervaring binnen complexe organisaties
Persoon: Analytisch, verbindend en sterk in overtuigend communiceren

WAT JE GAAT DOEN?

Als Internal Auditor ben je verantwoordelijk voor het verlenen van onafhankelijke, objectieve zekerheid en het verrichten van adviesdiensten met als doel waarde toe te voegen aan de (nieuwe) activiteiten en diensten van Translink. 

In de toekomst gaat de reiziger zelf kiezen hoe ze haar reis wil betalen. Hiervoor introduceren wij OVpay We werken hierbij samen met alle OV-bedrijven, diverse banken en creditcardmaatschappijen. Ook van de Auditor wordt verwacht dat hij of zij naast de (juridische) kaders ook vooral de praktische mogelijkheden zoekt in het ecosysteem waarin Translink een belangrijke rol speelt samen met de andere partijen.

De scope van het interne auditteam omvat alle activiteiten en processen die onder verantwoordelijkheid van Translink worden uitgevoerd. Je werkt samen met de business om te zorgen dat Translink in control is en blijft. Translink is een organisatie in beweging en jij zorgt er gezamenlijk voor dat deze veranderingen vanuit interne audit in goede banen worden geleid.

Wat zijn je dagelijkse werkzaamheden:

  • De werkzaamheden bestaan primair uit het van planning- tot rapportagefase uitvoeren van audits. Daarnaast kan gevraagd dan wel ongevraagd advies worden over allerlei onderwerpen gerelateerd aan de interne beheersing van Translink.
  • Het bewaken van de voortgang van het auditjaarplan en het rapporteren daarover aan directie en Audit Commissie.
  • De Internal Auditor treedt primair onafhankelijk op ten opzichte van de “business” (1e en 2e lijn). Daartoe valt zij rechtstreeks onder de Directie en onder de hiërarchische aansturing van de CFO. Daarnaast wordt de onafhankelijkheid van de interne auditor binnen Translink geborgd door een functionele rapportagelijn naar de Audit Commissie.
IT Consultant

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in IT of bedrijfseconomie
Ervaring: Met functioneel beheer en/of informatie analyse
Kennis: Van SQL Data Analyse, ITIL & BiSL
Persoon: Je analyseert, signaleert en neemt eigen initiatief

WAT JE GAAT DOEN?

Een IT Consultant bij Translink is de schakel tussen de reiziger en de vervoerder. Je bent dagelijks betrokken bij het verwerken en analyseren van alle reistransacties in het Openbaar Vervoer (OV). Dit zijn ruim 2 miljard OV-transacties per jaar. Bij bijzonderheden ben jij de eerste die op zoek gaat naar de oorzaak. Je bedenkt, implementeert en borgt oplossingen, je analyseert de systemen en de keten van dienstverlening. Daarnaast herken je verschillende patronen in transactiedata. Je speelt daarmee een belangrijke rol in fraudedetectie.

Betalen in het OV ondergaat de komende jaren een grote verandering. In de bus, de trein, de tram en de metro: kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard of met je mobiel. We gaan 60.000 poortjes, paaltjes en kaartlezers voorzien van de nieuwste techniek. Het backoffice systeem wordt volledig ontsloten door API’s, op dit moment zijn dat er al 180! Oftewel, genoeg te doen

Je bent in deze functie verantwoordelijk voor het beheer van de onderliggende systemen en de ontwikkeling daarop. In de beginfase draag je bij aan het ontwikkelen van de nieuwe betaalvormen binnen het OV. In latere fases zal je meer bezig zijn met de continuïteit van de dienstverlening. De combinatie van een financiële of bedrijfseconomische achtergrond én een sterke affiniteit met IT vinden wij daarom cruciaal.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Het bouwen of gebruik maken van SQL-query’s om databases te analyseren.
  • Het verzorgen van de dagelijkse communicatie met de OV-bedrijven en externe leveranciers.
  • Ophalen en analyseren van informatie m.b.t. nieuwe systemen en functionaliteiten voor nog te ontwikkelen producten en diensten.
  • Testen van opgeleverde functionaliteiten en bij issues deze oplossen en aanleveren van verbetervoorstellen.
  • Het uitbouwen, beheren van de applicatie waarin de API’s worden aangeboden aan onze klanten.
Product Manager API services

Opleiding: Een afgeronde wo-opleiding
Ervaring: Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
Kennis: API’s en API-management
Persoon: Je bent daadkrachtig, klantgericht en neemt initiatief.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Product Manager API services ben je verantwoordelijk voor de levenscyclus van de API-dienstverlening van Translink. Je werkt met je collega’s en onze leveranciers samen om in te spelen op de veranderende vraag uit de markt. Dit geldt voor het verbeteren van de huidige dienstverlening van Translink en de toekomstige dienstverlening van OVpay.

Er gaat namelijk iets veranderen in het OV. In de bus, de trein, de tram, de metro: kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je contactloze betaalpas, creditcard of met je mobiel. We gaan 60.000 poortjes, paaltjes en kaartlezers voorzien van de nieuwste techniek. Het backoffice systeem wordt volledig ontsloten door API’s, op dit moment zijn dat er al 180! Oftewel, genoeg te doen.

Je bent in deze functie succesvol als producten en diensten aansluiten bij de wensen en verwachtingen van klanten en reizigers in het OV. Daarnaast moeten de API’s ontwikkeld en geleverd worden tegen een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Je belangrijkste taken in deze functie zijn:

  • Je anticipeert o.a. met Accountmanagement op de marktmogelijkheden en klantwensen en stemt deze op elkaar af.
  • Je maakt de vertaalslag van klantwens naar productproposities en interne benodigdheden.
  • Je stelt een jaarlijks actieplan op.
  • Je stelt een meerjarenbeleidsplan op inclusief producten-/dienstenplan (met bedrijfsarchitectuur).
  • Je bent opdrachtgever voor het ontwikkelen van diensten en borgt daarbij de propositie, de business case en de planning.

Werken bij Translink is…

service
Keuze keuze

Naast een maandsalaris ontvang je bij ons ook een keuzebudget. Je bepaalt zelf waar je het aan besteedt. Zo investeer je in wat jij voor jezelf belangrijk vindt. Leren, verlof, wat extra geld nu of later. 

Wij geloven dat iedereen vrij wil kunnen bewegen. Zelf kiezen, zonder zorgen en met plezier. Om te ontmoeten, te leren, te werken en te ontdekken. Om te beleven.

Collega-praat