Vrij bewegen

Bij Translink geloven we dat mensen vrij willen bewegen. Dat geldt voor reizigers en vervoerders en net zo goed voor onze eigen mensen. Waar werk ik vandaag? Wat eet ik tijdens de lunch? En in welke koffie heb ik zin? Maar belangrijker nog: Hoe draag ik het beste bij aan de doelstellingen van Translink? Hoe voer ik mijn werkzaamheden uit? Hoe wil ik me ontwikkelen?

Bij Translink krijg je het vertrouwen het op díe manier te doen die jou de juiste lijkt. Krijg je de kans je eigen werk te creëren. En worden ook je talenten buiten je functie op waarde geschat. Eigen regie is waar het om draait.

Lekker werken

Bij Translink werk je in mooie open ruimtes, fijne werkplekken met zit- en stabureaus, concentratieplekken en lekkere ruimtes om juist met je collega’s te overleggen of even uit de werksetting te stappen.

In onze Brasserie kun je dagelijks terecht voor een lekkere en gezonde lunch. Er staat bovendien altijd een mand met fruit en een watertap voor je klaar. En zin in een extra lekkere koffie? Je collega achter de koffiebar maakt hem met liefde voor je klaar.

Ben je er klaar voor?

We werken vol enthousiasme met 150 gedreven mensen aan de beste betaalervaring voor reizigers in het openbaar vervoer. Voor zakelijke klanten dé reden om zich aan ons te blijven verbinden.

Ben jij klaar om te werken binnen een omgeving waar we werken met een hoog ontwikkeltempo, korte doorlooptijden en snel aangepaste dienstverlening? Kijk dan gauw of er een passende vacature voor je is.

VACATURES

Junior Security Officer

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in informatiebeveiliging.
Ervaring: Je staat aan het begin van je carrière en wil je ontwikkelen tot specialist.
Kennis: Van informatiebeveiliging en/of cybersecurity is een pré.
Persoon: Je bent accuraat, analytisch en neemt eigen initiatief.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Junior Security Officer ben jij de schakel tussen het Security Operation Center (SOC) en Translink. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor escalaties. Binnen Translink is een groot aantal gevoelige gegevens aanwezig, onder meer financiële gegevens en persoonsgegevens. Deze gegevens willen we goed beschermen en monitoren, daar ga jij voor zorgen. Dagelijks houd jij je bezig met opvolging en bewaking van security meldingen. Jij kunt als geen ander inschatten welke incidenten urgent zijn. Met deze informatie en kennis weet jij de juiste specialisten in te schakelen bij uiteenlopende incidenten.

Betalen in het Openbaar Vervoer (OV) ondergaat de aankomende jaren een grote verandering. In de bus, de tram en de metro kun je straks óveral in Nederland in- uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard & mobiel. Wij noemen dit: OVpay

Deze transitie heeft grote gevolgen voor de gehele infrastructuur van Translink. Wij werken samen met een externe leverancier middels een Security Operation Center. Samen detecteren we dreigingen en incidenten. Hierop nemen we maatregelen om eventuele voortvloeiende schade te herstellen. Zo is onze infrastructuur weerbaar tegen IT aanvallen van binnen en buitenaf.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Security Alerts: zorgdragen voor opvolging en bewaking van Security meldingen.
  • Schakelen tussen Translink en het SOC. Je hebt aandacht voor zowel het proces, de inhoud als de relatie met de interne collega’s en externe leveranciers.
  • Procesverbeteringen: identificeert knelpunten en draagt bij aan oplossingen.
Finance Professional

Opleiding: Een afgeronde hbo-/wo-opleiding.
Ervaring: Met financiële administratie en verslaglegging.
Kennis: Van (ontwikkelingen in) accounting wet- en regelgeving.
Persoon: Je bent kritisch, analytisch en stelt de "waarom?" vraag.

WAT JE GAAT DOEN?

Als (Young) Finance Professional ga je aan de slag met de financiële administratie bij Translink, hét bedrijf achter de OV-chipkaart. Je bent samen met je collega's van de afdeling Finance & Control verantwoordelijk voor de interne en externe financiële rapportages van ruim 2,7 miljard OV-transacties per jaar.
Betalen in het OV ondergaat de aankomende jaren een grote verandering. In de bus, de tram en de metro kun je straks óveral in Nederland in- uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je bankpas, creditcard & mobiel. Wij noemen dit:
OVpay
Deze transitie heeft grote gevolgen voor de inrichting van onze financiële administratie. Voor de afdeling Finance & Control heeft dit directe impact op nieuwe businesscases, administratie, rapportages en interne beheersing. Hierin blijft een correcte en tijdige administratie van wezenlijk belang, dit is het fundament van de sturing van onze organisatie!

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Basisadministratie: jij zorgt ervoor dat de financiële administratie aantoonbaar betrouwbaar is en blijft.
  • Afsluitings- en forecastproces: jij draait volop mee in de maandafsluiting en de forecast.
  • Balansmanagement: jij draagt ​​zorg voor een sluitende balans en weet precies hoe de balansposten zijn gespecificeerd en of er sprake is van financiële risico's.
  • Procesverbeteringen: je weet hoe een administratie ingericht zou moeten zijn en je weet dit dagelijks te verbeteren.
Procesmanager OVpay

Opleiding: Een afgeronde wo-opleiding bij voorkeur in bedrijfskunde, rechten of IT.
Ervaring: Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een complex stakeholderveld.
Kennis: Van het analyseren, bedenken en ontwikkelen van bedrijfsprocessen.
Persoon: Je bent analytisch, werkt resultaatgericht en een echte verbinder.

WAT JE GAAT DOEN?

In de functie van Procesmanager ben je verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van het afsprakenstelsel van regels en richtlijnen voor de nieuwe vorm van betalen in het Openbaar Vervoer (OV). Betalen in het OV ondergaat de komende jaren een grote verandering. In de bus, de trein, de tram en de metro kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je bankpas, creditcard & mobiel. Wij noemen dit: OVpay

Afsprakenstelsels, of kortweg ‘stelsels’, zijn nauwe samenwerkingsvormen van verschillende partijen uit het bedrijfsleven, de overheid en de wetenschap, die producten of diensten leveren, op basis van vastgelegde eisen. In de overgang van de huidige OV-chipkaart naar OVpay moeten alle regels, richtlijnen en afspraken tussen Translink, OV-bedrijven, leveranciers en andere partijen opnieuw worden beschreven.

Het opzetten van het stelsel is te beschouwen als een omvangrijk, uitdagend en complex project met veel stakeholders in- en extern. De intentie is om medio 2022 het stelsel operationeel in beheer te nemen, maar daarmee is het nog niet af. De komende jaren wordt het stelsel uitgebreid met nieuwe betaalmethoden en dienstverlening.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Het ontwikkelen en realiseren van de dienstverlening m.b.t. het stelsel.
  • Een integere en beheerste bedrijfsvoering compliant met wet- en regelgeving.
  • De efficiëntie van de dienstverlening vergroten en versnelling in de overstap naar nieuwe diensten en producten.
Senior Business Controller

Opleiding: Een afgeronde financiële hbo-/wo-opleiding.
Ervaring: 5 jaar als Business Controller, en adviseur richting MT en directie.
Kennis: Van het opstellen en het verbeteren van financiële processen en rapportages.
Persoon: Je bent kritisch, neemt initiatief en bent continu op zoek naar verbetering.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Senior Business Controller ben je verantwoordelijk voor het verstevigen van business control binnen Translink. Dit bereik je door intensieve, constructieve samenwerking met de verschillende business units. Je gaat aan de slag als volwaardig en ervaren sparringpartner van de directie en business. Je bewaakt en behartigt de belangen van business control (omtrent strategische initiatieven) binnen Translink. Je slaat de brug tussen de innovatieve business initiatieven en de (betrouwbare) financiële vertaling en inrichting van deze ideeën.

Met ons transactie- en informatieplatform voor mobiliteit, bieden we keuze in de manier van reizen en betalen. Betalen in het OV (openbaar vervoer) verandert. In de bus, de trein, de tram en de metro kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard, mobiel en de nieuwe OV-chipkaart. We gaan 60.000 poortjes, paaltjes en kaartlezers voorzien van de nieuwste techniek en verwerken miljarden transacties op basis van EMVc-technologie. Wij doen dit samen met alle OV-bedrijven in Nederland onder de naam: OVpay

Het Finance & Control team heeft een verbindende rol in die transitie naar de nieuwe manieren van in- en uitchecken en betalen in het OV. Je draagt als ervaren Business Controller bij aan de toekomstbestendigheid van onze financiële afhandeling. Daarnaast houd je je bezig met:

  • Het betrekken van alle stakeholders in het proces rondom het Financieel Meerjarenbeleid.
  • Het Innovatieprogramma OV-betalen (hierin zijn alle vervoerders vertegenwoordigd om de nieuwe betaalmogelijkheden in het OV te introduceren). Je bent hier een verbindende speler.
  • Het versterken van de planning & control op het domein van overblijvende niet-gebruikte saldi op verlopen OV-chipkaarten.
  • Het begeleiden/coachen van de andere 2 business controllers in ons team.
Accounting & Reporting Specialist

Opleiding: Een afgeronde financiële hbo/wo-opleiding.
Ervaring: Minimaal 5 jaar ervaring met het coachen/begeleiden van financiële collega’s.
Kennis: Van het inrichten/verbeteren van financiële processen.
Persoon: Je bent accuraat, verbeteringsgericht, kritisch signalerend en neemt eigen initiatief.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Accounting & Reporting Specialist ben je meewerkend voorman/vrouw voor de betrouwbare administratie. Je bent samen met je collega’s van de afdeling Finance & Control verantwoordelijk voor de interne en externe financiële rapportages van Translink (2,7 miljard OV-transacties per jaar).

De administratie/boekhouding van Translink ondergaat de komende jaren een grote verandering. Betalen in het OV ondergaat de komende jaren namelijk een grote verandering. In de bus, de trein, de tram en de metro: kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard of met je mobiel.

In de overgang naar die nieuwe OV-betaalwereld, krijgen wij als Translink nieuwe dienstverlening en andere leveranciers. Voor Finance & Control gaat dit samen met nieuwe input voor onze business cases, rapportages, administratie en interne beheersing. Hierin blijft een correcte en tijdige administratie van wezenlijk belang, dit is het fundament van de sturing van de organisatie! Oftewel; sta je open voor deze grote uitdaging om de financiële administratie en rapportages samen naar een hoger niveau te tillen, check in!

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Balansmanagement: jij draagt altijd zorg voor een sluitende balans en kan precies vertellen wat op welke rekening staat.
  • Het ondersteunen van de basisadministratie: in jouw rol beantwoord je de vragen die gesteld worden vanuit het team en de organisatie.
  • Procesverbeteringen: je weet precies hoe een administratie ingericht zou moeten zijn en je weet dit dagelijks te verbeteren.
  • ‘Complexere’ boekingen: jij weet precies hoe deze lopen en je kan daarbij jouw expertise delen.
  • Het coachen en aansturen van de (operationele) financiële collega’s in het A&R-team als meewerkend voorman/vrouw.
Test Consultant OV-chipkaart

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding, op het snijvlak van Business & IT.
Ervaring: Minimaal 3 jaar werkervaring als Test Consultant.
Kennis: ITIL, TMAP, SQL & XML.
Persoon: Je bent creatief, oplossingsgericht en werkt zeer nauwkeurig.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Test Consultant werk je mee aan een grote nieuwe ontwikkeling op het gebied van betalen in het openbaar vervoer (OV) in Nederland. Er gaat namelijk iets veranderen in het OV. In de bus, trein, tram en metro kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je contactloze betaalpas, creditcard of met je mobiel. Dat doen we onder het merk OVpay. We gaan 60.000 poortjes, paaltjes en kaartlezers voorzien van de nieuwste techniek. Zoals je begrijpt genoeg te doen!

De werkomgeving is zeer dynamisch, waarbij innovatie steeds centraal staat. Jij bent een belangrijke schakel tussen de leveranciers, Translink en de OV-bedrijven. Je bent hierbij verantwoordelijk voor het testen van applicaties, het implementeren van nieuwe releases die leiden tot een verbeterde functionaliteit en het managen van incidenten naar onze leveranciers.

Je bent een schakel in het Operationalisatie & Aansluitteam en werkt samen met andere IT-consultants en Test Consultants en ook met jouw contactpersonen bij de OV-bedrijven en leveranciers. Jouw team is verantwoordelijk voor het aansluiten op en operationaliseren van nieuwe functionaliteiten voor onze deelnemers zoals OV-bedrijven.

Jouw dagelijkse werkzaamheden zijn heel divers en bestaan uit:

Incidentmanagement

  • Bijdragen aan de besturing van het incidentmanagementproces; analyseren, prioriteren, rapporteren, proactief communiceren over impact van verstoringen bij onze stakeholders.

Releasemanagement

  • Met stakeholders de impact bepalen van wijzigingen op de dienstverlening en de stakeholders hierover informeren.
  • Coördineren en begeleiden van het releaseproces.
  • Contacten onderhouden met leveranciers van applicaties en managen op kwaliteit.

Testmanagement

  • Informatie en behoefte ophalen bij OV-bedrijven en deze intern coördineren.
  • Bewaken van de Site Acceptance Test door leveranciers.
  • Coördineren, begeleiden en beoordelen van Gebruikers Acceptatie Testen van OV-bedrijven.
IT Consultant

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in IT of bedrijfskunde.
Ervaring: Met functioneel beheer en/of informatie analyse.
Kennis: Van Azure, ITIL & BiSL.
Persoon: Je analyseert, signaleert en neemt eigen initiatief.

WAT JE GAAT DOEN?

Een IT Consultant bij Translink is de schakel tussen de reiziger en de vervoerder. Je bent dagelijks betrokken bij het verwerken en analyseren van alle reistransacties in het Openbaar Vervoer (OV). Dit zijn ruim 2 miljard OV-transacties per jaar. Bij bijzonderheden ben jij de eerste die op zoek gaat naar de oorzaak. Je bedenkt, implementeert en borgt oplossingen, je analyseert de systemen en de keten van dienstverlening.

Betalen in het OV ondergaat de komende jaren een grote verandering. In de bus, de trein, de tram en de metro: kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard of met je mobiel. We gaan 60.000 poortjes, paaltjes en kaartlezers voorzien van de nieuwste techniek. Het backoffice systeem wordt volledig ontsloten door API’s, op dit moment zijn dat er al 180! Oftewel, genoeg te doen.

Je bent in deze functie verantwoordelijk voor het beheer van de ondersteunende systemen en de ontwikkeling van het dataplatform daarop. In de beginfase draag je bij aan het ontwikkelen van de nieuwe betaalvormen binnen het OV. In latere fases zal je meer bezig zijn met de continuïteit en optimalisering van de dienstverlening. Je vindt het leuk om proces overstijgend te werken. Daarbij beschik je over een IT gerelateerde en/of bedrijfseconomische achtergrond.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Het schakelen tussen Translink en verschillende leveranciers: je snapt het systeem en kunt zowel zelfstandig aanpassingen realiseren als een regiefunctie vervullen.
  • Ophalen en analyseren van informatie m.b.t. nieuwe systemen en functionaliteiten voor nog te ontwikkelen producten en diensten.
  • Testen van opgeleverde functionaliteiten en bij issues deze oplossen en aanleveren van verbetervoorstellen.
  • Het uitbouwen, beheren van diverse applicaties.

Werken bij Translink is…

service
Keuze keuze

Naast een maandsalaris ontvang je bij ons ook een keuzebudget. Je bepaalt zelf waar je het aan besteedt. Zo investeer je in wat jij voor jezelf belangrijk vindt. Leren, verlof, wat extra geld nu of later. 

Wij geloven dat iedereen vrij wil kunnen bewegen. Zelf kiezen, zonder zorgen en met plezier. Om te ontmoeten, te leren, te werken en te ontdekken. Om te beleven.

Collega-praat