Transactieverwerking, data en reizigersondersteuning

Onze robuuste en betrouwbare systemen verwerkten in 2019 meer dan 2,8 miljard transacties. Met kennis van de markt, als knooppunt van OV-partijen en als objectieve regisseur. Die inspanning beslaat een groot deel van onze dagelijkse operatie. Een solide basisdienstverlening waarbij we onze klanten en reizigers zoveel mogelijk ontzorgen. En met succes; het zorgt voor een hoge tevreden tevredenheid over onze dienstverlening en de samenwerking.


Op het gebied van in- en uitchecken ondersteunen wij diverse betaalvormen. Van de OV-chipkaart tot contactloze betaalpassen en creditcards en geprinte e-tickets met barcode. In de toekomst nemen de mogelijkheden alleen maar toe. Onze backoffice is er geschikt voor. Met onze API’s zorgen we er bovendien voor dat de reiziger zelf online al zijn zaken kan regelen. Bij de mobiliteitspartij waar hij zich klant voelt.


Met het aantal transacties dat we verwerken zijn we als geen ander het informatieknooppunt binnen het OV. Informatie op basis waarvan vervoerders en overheden beslissingen kunnen nemen over producten, diensten en beleid. Aangeboden als ruwe data en in de vorm van analyses op maat, en altijd met het belang van de reiziger voorop.