Arriva eerste vervoerder met in-app Saldochecker

11 okt '18
Arriva lanceerde vandaag als eerste vervoerder de Saldochecker in haar eigen app. Voordeel voor de reiziger is dat ze niet apart naar www.ov-chipkaart.nl hoeven, of naar een automaat, maar de service bij hun eigen voorkeursapp kunnen gebruiken.
Lees verder

OV-chipkaartsysteem hersteld

6 okt '18
Er is hard gewerkt aan het repareren van de storing in het online OV-chipkaartsysteem. En dat is gelukt. Vanaf zaterdag 6 oktober, 01.30 uur is www.ov-chipkaart.nl weer volledig beschikbaar en kunnen de reizigers weer alle online diensten afnemen.
Lees verder

Saldochecker ruim half miljoen keer per maand bezocht

1 okt '18
De Saldochecker die Translink vorig jaar april ontwikkelde voor reizigers in het openbaar vervoer wordt inmiddels ruim 500.000 keer per maand bezocht! Reizigers kunnen via de OV-chipkaart website controleren hoeveel saldo er op hun OV-chipkaart staat. Ruim 75% van de bezoekers vraagt ook daadwerkelijk het saldo op.
Lees verder

Jouw Geld Telt: simpel saldo terugvragen

27 sep '18
Op maandag 1 oktober start Translink met een nieuwe, online ‘Jouw Geld Telt’-campagne. We vinden het belangrijk dat geld van de reiziger zo simpel mogelijk bij hen terugkomt. Daarom is het bijvoorbeeld sinds kort mogelijk om saldo tot maximaal €50 online terug te vragen. Momenteel maken per maand gemiddeld al ruim 10.000 reizigers van deze mogelijkheid gebruik.
Lees verder

Translink verwelkomt Peter van Dijk als directeur operatie

25 sep '18
De Raad van Commissarissen van Translink is – samen met de huidige directie – verheugd om Peter van Dijk te verwelkomen als directeur operatie (COO). Van Dijk start op 1 december bij Translink. CEO Arco Groothedde: “We zijn blij met Peter als aanvulling op ons team. We zien ernaar uit om samen met hem de knooppuntrol van Translink in het OV verder te versterken. Peter heeft veel ervaring in de wereld van ticketing en is daarbij altijd gericht op klanttevredenheid.”
Lees verder

Jaarverslag 2017: innovatie, groei transacties en solide resultaat

19 apr '18
Translink zag in 2017 het aantal transacties rond de OV-chipkaart, zoals opladen en in- en uitchecken, met 110 miljoen toenemen, tot ruim 2,5 miljard transacties over het gehele jaar. Dat blijkt uit het Jaarverslag van Translink over 2017. Tegen de achtergrond van een licht stijgend aantal OV-chipkaarten in omloop - van 14,2 miljoen in 2016 naar 14,3 miljoen afgelopen jaar - wijst dit op een intensiever gebruik van de OV-chipkaart door reizigers.
Lees verder

Gebruiksgemak OV-chipkaart 8,2

17 apr '18
De waardering voor de betaalwijze in het openbaar vervoer blijft stijgen. Het gebruiksgemak van de OV-chipkaart stijgt wederom en komt nu uit op een 8,2 (was 8,1). Ten opzichte van 2014 is het gebruiksgemak van de OV-chipkaart met 9% gestegen. Het item ‘gemak kopen vervoerbewijs/laden reissaldo’ gaat van een 7,8 naar een 7,9.
Lees verder

Reizigers doneren ruim €3700 restsaldo aan Roos Prommenschenckel Foundation

22 mrt '18
Roos Prommenschenckel ontving 15 maart uit handen van Translink-directeur Arco Groothedde een cheque van 3759 euro voor het werk van haar stichting. De Roos Prommenschenckel Foundation zet zich in voor een beter toegankelijk openbaar vervoer voor mensen met een fysieke beperking. De gift is het resultaat van  de actie ‘Jouw geld telt’, waarbij reizigers afgelopen najaar opgeroepen werden om het saldo op hun verlopen OV-chipkaart op te vragen. Daarbij werd ook de keuze geboden om dit restsaldo ten goede te laten komen aan het werk van de Roos Prommenschenckel Foundation.
Lees verder

Oproep aan reizigers: vraag restsaldo op verlopen OV-chipkaarten terug

9 okt '17
Vandaag starten wij de actie ‘Jouw geld telt’ om reizigers te bewegen geld dat op verlopen OV-chipkaarten staat alsnog terug te vragen, ook als die kaart meer dan een jaar verlopen is. Bij langer dan een jaar verlopen kaarten kan dat alleen door de kaart op te sturen en door Translink te laten uitlezen. Van kaarten die korter dan een jaar zijn verlopen kan nu het saldo ook online of telefonisch teruggevraagd worden. Beide routes heeft Translink flink vereenvoudigd zodat zoveel mogelijk reizigers weer over dit geld kunnen beschikken, of desgewenst aan een goed doel kunnen schenken.
Lees verder

Toegankelijker reizen door nieuwe OV Reisplanner

6 okt '17
Amsterdam, 5 oktober 2017 - Vandaag, in de Week van de Toegankelijkheid, lanceert 9292 een speciale OV Reisplanner voor toegankelijk reizen. Met deze planner kunnen mensen met een functiebeperking hun OV-reis gemakkelijk plannen op (rolstoel)toegankelijkheid van haltes en voertuigen. Roos Prommenschenckel, jaren actief voor Onbeperkt Nederland, nam de planner vandaag in ontvangst.
Lees verder
« Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende »