In de praktijk

Reizen met betaalkaart

De banken en de OV-bedrijven hebben een intentieverklaring getekend om gezamenlijk gefaseerd de contactloze betaalkaart of mobiel met NFC als vervoersbewijs in het OV te introduceren. Het gebruik van de contactloze betaalkaart of NFC-mobiel bij het in- en uitchecken en afrekenen is een logische en laagdrempelige keuze voor de reiziger en biedt de reiziger gemak en veiligheid bij zijn reis in het OV.
Lees verder

In de praktijk

Reizen met een smartphone

De vervoerders, Vodafone, KPN en Translink zijn gestart met de gefaseerde introductie van in- en uitchecken met je smartphone. Voor deze nieuwe manier van betalen en reizen in het OV gebruiken we sinds kort de naam: ‘OV-chip mobiel’. Het doel is om OV-chip mobiel voor het einde van het jaar gefaseerd beschikbaar te maken. 
Lees verder
Meer voorbeelden

Laatste nieuws

Nieuws

09 okt '17

Oproep aan reizigers: vraag restsaldo op verlopen OV-chipkaarten terug

Vandaag starten wij de actie ‘Jouw geld telt’ om reizigers te bewegen geld dat op verlopen OV-chipkaarten staat alsnog terug te vragen, ook als die kaart meer dan een jaar verlopen is. Bij langer dan een jaar verlopen kaarten kan dat alleen door de kaart op te sturen en door Translink te laten uitlezen. Van kaarten die korter dan een jaar zijn verlopen kan nu het saldo ook online of telefonisch teruggevraagd worden. Beide routes heeft Translink flink vereenvoudigd zodat zoveel mogelijk reizigers weer over dit geld kunnen beschikken, of desgewenst aan een goed doel kunnen schenken. Lees verder
Meer nieuws