Optimale dienstverlening mobiliteitspartijen door ontsluiten services

Om de individuele reiziger optimaal en digitaal te bedienen, willen mobiliteitspartijen kunnen beschikken over een actueel, uniform en vervoerders-overstijgend beeld van de reiziger. 


Meer online regie bij de reiziger met de API services van Translink

De centrale backoffice van Translink bevat het vervoerders-overstijgend beeld van iedere reiziger. Translink biedt vervoerders en andere mobiliteitsaanbieders laagdrempelige toegang tot de huidige serviceprocessen en informatie. We ontsluiten deze via API-services naar vervoerders zodat zij individuele reizigers kunnen servicen. Dankzij onze API Gateway wordt smart self service in de eigen digitale service omgeving van de mobiliteitsaanbieder mogelijk. 

wat we bieden

One stop shop
API services voor self-service in de digitale omgeving van de mobiliteitspartij.
Veiligheid persoonsgegevens
We waarborgen de veiligheid van de persoonsgegevens van de reiziger.
Uniform totaalbeeld
Optimale digitale dienstverlening met ons totaalbeeld van de reiziger .

SMART SELF SERVICE - ONDERSTEUNING VOOR OPTIMALE SERVICE

Waarom Translink

Translink ontvangt en verwerkt alle reistransacties van de reizigers van alle vervoerders. We kennen als kaartproducent de OV-chipkaart(en) en de NAW-gegevens van de reiziger. Vanuit onze rol als centrale backoffice kennen wij ook het verloop van het saldo per kaart. Met deze informatie  kunnen we een totaalbeeld van de ritten van de reiziger creëren. 

Translink borgt dan ook dat de gebruiker van de informatie een vertrouwde partner is. Onze authenticatie is in verscheidene gradaties en per dienst afgestemd op de vertrouwelijkheid van de gevraagde informatie. Translink borgt aan de andere kant dat de reiziger zich identificeert. Onze identificatie is in verscheidene gradaties en per dienst afgestemd op de vertrouwelijkheid van de gevraagde informatie. Voor het verstekken van privacygevoelige gegevens, houden wij bij wat op welk moment aan wie ter beschikking wordt gesteld om vragen daarover te kunnen beantwoorden en misbruik te voorkomen. De reiziger bepaalt met wie hij zijn gegevens wil delen.


Privacy

Bij de OV-chipkaart en Translink staat de privacy van kaarthouders voorop. Gegevens zijn bij ons in goede handen. Bovendien vinden we dat privacy draait om vrijheid en de mogelijkheid zelf te beslissen hoe je persoonsgegevens worden gebruikt en door wie. Translink verwerkt niet meer persoonsgegevens dan noodzakelijk is. We verwerken gegevens niet voor marketingdoeleinden en we sturen geen aanbiedingen van producten of diensten. 


Ontzorgen bij implementatie

Wij zijn voor afnemers van onze smart self service en hun leveranciers beschikbaar voor het beantwoorden van vragen over de ontwikkelde diensten en de integratie in de serviceomgeving van mobiliteitspartijen.  


meer weten?